W czasie pracy biurowej wielu pracowników skazuje na duży problem ze skupieniem i zebraniem myśli, ze względu na zbyt duże hałasy w biurze. Problem ten jest najbardziej dotkliwy w biurach sąsiadujących z zakładami produkcyjnymi lub w firmach typu call-center.
Jak ułatwić skupienie w biurze?
Jednym z najpowszechniej stosowanych środków na ułatwienie pracownikom skupienia się podczas pracy jest stosowanie w biurach specjalnych wykładzin tłumiących dźwięki, wykonanych z tak zwanego filcu technicznego. Wchodzący w skład tych wykładzin filc szary dzięki swojej miękkości doskonale pochłania odgłosy kroków, oraz tłumi wszystkie dźwięki które dochodzą z pomieszczeń sąsiadujących. Ta metoda jest powszechnie stosowana w korytarzach urzędów, gdzie ułatwia to skupienie się pracownikom mimo odgłosów wydawanych na korytarzu. Metoda ta nie jest najbardziej skuteczna, ale tania i prosta w eksploatacji. W biurach otwartych, gdzie wiele osób pracuje na otwartej przestrzeni, zwłaszcza w firmach prowadzących działalność typu call center, oprócz wykładzin technicznych stosuje się również specjalne boksy, które odgradzają poszczególnych pracowników od siebie. Dodatkowo każdy z pracowników korzysta ze słuchawek ułatwiających lepsze skupienie się na prowadzonej rozmowie w nie na dźwiękach dochodzących z zewnątrz, plusem tego typu ścianek i boksów dźwiękoszczelnych jest na pewno dużo możliwość ich swobodnego ułożenia na terenie biura, co pozwala szybko zorganizować nowe miejsca pracy dla nowo przyjętego pracownika.
Jeszcze inaczej wygląda sprawa w przypadku wyciszenia sal konferencyjnych albo gabinetów właścicieli firmy, którzy potrzebują spokoju przy prowadzeniu ważnych rozmów. Tutaj stosuje się dodatkowo specjalny materiał wygłuszający na wewnętrzną stronę drzwi gabinetu.