Reklama w początkach działalności firmy

Początek działalności firmy to bardzo trudny okres: zarówno ze względów organizacyjnych, jak i finansowych, na co nakłada się również stres i niepewność co do przyszłości nowo otwartej działalności. Podstawą udanego początku pracy jest zdobycie klientów – a żeby tego dokonać, najpierw trzeba do nich dotrzeć.

plakatNiektórzy otwierają firmy będące kontynuacją ich pasji i hobby. Zwykle są to osoby zajmujące się wyrobami rzemieślniczymi i artystycznymi, decydujące się na zrobienie z hobby zawodu, poszerzenie produkcji i zatrudnienie podobnych sobie pasjonatów. Zwykle mają już oni w jakimś stopniu wyrobioną renomę i rozpoznawalność wśród osób zainteresowanych ich działalnością, tania reklama dlatego jest im znacznie łatwiej dotrzeć do grona nowych klientów: wystarczy znaleźć sposób na przekonanie tych obecnych, aby pomogli w promocji firmy, np. poprzez serwisy społecznościowe. Kolejnym etapem może być nawiązanie kontaktu z firmami zajmującymi się podobną działalnością i wzajemne promowanie się, czy choćby rozdawanie ulotek tej drugiej firmy swoim klientom.

Firmy startujące od zera stają w gorszej pozycji. Ich kampanie muszą dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, aby wyłuskać z nich grono potencjalnych klientów. Podstawą jest więc pokazanie się i pozostanie w świadomości konsumentów: można tego dokonać poprzez tanie plakaty i ulotki, które, jeśli zostaną właściwie zaprojektowane i trafią do odpowiednich miejsc, mają realną szansę wpaść w ręce osób naprawdę zainteresowanych działalnością firmy. Poza tymi rodzajami reklamy dobrym sposobem będzie również ogłaszanie się w lokalnym radiu i gazetach (znacznie tańsze niż w stacjach i magazynach ogólnopolskich) i promocja przez internetskorzystanie z pomocy znajomych w promocji przez internet. Istotne jest także posiadanie własnej strony internetowej, nawet jeśli opcja zamawiania towarów czy usług przez sieć nie jest dostępna. Dobrym rozwiązaniem będzie również promocja w czasie lokalnych targów czy imprez kulturalnych lub sponsorowanie okolicznych drużyn sportowych.

Choć początek działalności może być na granicy opłacalności lub wręcz pod kreską, nie należy się w tym najtrudniejszym okresie poddawać. Wyrabianie sobie renomy na rynku nie jest łatwe, ale po odpowiednio rozegranym początku dalsza praca będzie już łatwiejsza.

Dodaj komentarz